Jeden z nejlepších léků na sedavý způsob života dnešní společnosti – dřep. Pro lidi v pravěku, od kterých se moc po fyzické stránce neodlišujeme, to byla naprosto normální poloha, ve které odpočívali, vařili jídlo na ohni, čekali na zvěř nebo se šli vyprázdnit, když to na ně přišlo.

Dnešní člověk na pozici dřepu už dávno zapomněl a raději většinu dne prosedí v židli, ať je to v práci, ve škole, v autě, doma u televize nebo třeba v čekárně u doktora. Sedíme pořád a všude. Zkrácené svaly a špatná mobilita klobů nám už ani nedovolí se do hlubokého dřepu dostat. Přitom právě tato pozice, je pro naše tělo jako elixír zdraví. Nesmírně uleví naší páteři, uvolní kyčle, posílí kolena a kotníky. Mimo toho také prospívá správnému zažívání, protože střeva jsou při této poloze dobře masírována.

Jako lék na dnešní neaktivní dobu, zkuste „dřepět“ každý den alespoň 5-10 minut. Doma před televizí, než jdete spát, před tréninkem, po tréninku, během polední pauzy v práci nebo kdykoliv, když se budete cítit zatuhlí ze sezení. Sice se to zdá jako málo, ale i těch pár minut se časem nasčítá a sami budete možná překvapeni, o kolik lépe se najednou začnete cítit. Slibuji.