Knihy neznamenají vědomosti

By | Osobní rozvoj | No Comments

Důležité uvědomění, co přijde časem s četbou knížek. Není to až tolik o tom, KOLIK knih přečtěte, ale spíš, CO si z nich reálně odnesete. Většina knih o osobním rozvoji nabízí spoustu rad, doporučení a myšlenek, které nemusíte nutně vstřebat jenom tím, že si je přečtete.

Někdy je potřeba se nad tím zamyslet, udělat si zápisky (tak abyste se mohli k důležitým věcem kdykoliv vrátit) a doporučené rady reálně zkusit praktikovat ve svém životě. Až potom můžete z té knihy nějak reálně těžit. V minulosti lidi moc nečetli, ale skoro každá rodina měla doma bibli, ze které byli schopni citovat klidně i ze spaní. Četli jí opakovaně, vraceli se k ní, snažili se jí rozumět. Proto i jedna kniha mohla být ve výsledku více než plný regál.

Go offline!

By | Osobní rozvoj | No Comments

Kdy naposled jste byli alespoň jeden den bez internetu? Celých 24 hodin, během kterých jste neviděli ani jeden status na Facebooku, nedozvěděli jste se nic nového ze světa celebrit, nelajkovali jste selfíčka na Instagramu, ani jste neshlédli žadné porno? Ne všichni svůj čas na internetu trávíme právě takhle, ale nalijme si čistého vína. Většina z nás ano.

V malé míře to stále nemusí být žádný problém, ale potíž nastává, když nad tím ztratíte kontrolu. Jakmile jste někde s kamarády a místo toho, abyste spolu mluvili, tak raději koukáte vzájemně do mobilů, pak máte problém. Nebo když ráno vstanete a jako první si zkontrolujete svůj příspěvek na Instagramu, místo toho, abyste nejdřív pozdravili přítelkyni, pak to taky není úplně v pořádku. A nejde jenom o mezilidské vztahy, co tato závislost poškozuje. Trpí tím i vaše produktivita, kreativita, schopnost soustředit se a spousta dalšího.

Jako ideální protilék, se doporučuji každý týden naprosto odpojit na alespoň 24 hodin. Užijte si, že vás nikdo neotravuje, jdětě se projít do přírody, přečtete si knížku, uvařte si něco dobrého k jídlu, zahrajte si stolní hru s kamarády, zajďete s někým na skleničku, relaxujte u své oblíbené hudby, dejte si šlofíka, zacvičte si, meditujte, zajďete do sauny. Dopřejte si víc času v reálném světě. Ten virtuální vám nikam neuteče.

Dřep – elixír zdraví

By | Pohyb a cvičení | No Comments

Jeden z nejlepších léků na sedavý způsob života dnešní společnosti – dřep. Pro lidi v pravěku, od kterých se moc po fyzické stránce neodlišujeme, to byla naprosto normální poloha, ve které odpočívali, vařili jídlo na ohni, čekali na zvěř nebo se šli vyprázdnit, když to na ně přišlo. Bohužel postupem času lidi vyměnili dřep za sezení na židlích a jejich zdraví šlo do háje.  Dnes člověk prosedí v židli většinu dne, ať je to v práci, ve škole, v autě, doma u televize nebo třeba v čekárně u doktora. Sedíme pořád a všude.

Smutnou pravdou je, že většina lidí se do hlubokého dřepu už ani není schopná dostat, protože jsou zkrácení víc než je zdrávo. Přitom dřep je pro naše tělo jako elixír zdraví. Nesmírně uleví vaší páteři, uvolní kyčle, posílí kolena a kotníky. Mimo toho také prospívá správnému zažívání, protože střeva jsou při této poloze dobře masírována.

Zkuste “dřepět” každý den alespoň na 5-10 minut a uvidíte změny na vlastní kůži. Před tréninkem, po tréninku, během odpočinku mezi sériemi, doma na dvě minutky před televizí nebo kdykoliv, když se budete cítit zatuhlý ze sezení. Minutka sem, minutka tam a hned se budete cítit daleko líp. Slibuju.

hello